הצד השני של ציורי הקיר

ציורי קיר הם דבר נפלא, מקשטים ומייצרים אווירה בחלל, תומכים ומשמחים את הנוכחים לידם.

ציור קיר בחדר התינוקות מאפשר לתינוק רוגע ואזור מעניין וצבעוני על הקיר בחדרו, משרה אווירה חמימה וייחודית בין חדרי הבית השונים. ציור קיר בחדר הילדים יכול להיות הצהרה והזדהות עבור הילד (למשל: ציור קיר של גיבור על או ציור קיר של קבוצת כדורגל או אפילו ציור קיר של דגל או מפת עולם).

ציורי קיר אחרים מיועדים ליצירת אווירה, למשל בסלון הבית או בחדר השינה, ויש ציורי קיר בעלי משמעות עסקית המיועדים לבית עסק (כמו למשל בקניון שרונים שבהוד השרון, ציור קיר ענק צובע ומקשט את חלל החנייה והסופר שבמקום).

הצד השני – גרפיטי

הצד השני של אמנות זו הם ציורי הקיר שמחוץ לבתים, מחוץ לחללים הפרטיים והעסקיים אשר נמצאים וממוקמים בחלל הציבורי ובאים להעביר מסר למי שרואה אותם, ציורי קיר אלו הם הגרפיטי.

גרפיטי בכל פינה בעיר

מי ששם לב ופוקח עיניים בדרכים יכול להבחין בעשרות ציורי קיר (גרפיטי) בכל פינה ופינה, ציורים אלו לעיתים לוחצים לנו על נקודות רגישות (בכוונה תחילה) כדי להבהיר עמדה או נמצאים שם כדי לקשט את הדרך שלנו. ציורי קיר אלו יכולים לשלב חומרים שונים, צבע, ניירות עיתון, חתיכות פלסטיק ועוד (מה שלא נראה בציור קיר לבית).

עוד על גרפיטי

אחד הבלוגים המובילים בתחום, בו ניתן לראות מגוון רחב מאוד של אמנות רחוב /ציורי קיר /גרפיטי נמצא בכתובת: https://israelstreetart.wordpress.com/ ומאפשר מבט מעניין על התחום כולו בארצנו הקטנה.