הדפסת ציורי קיר לחברות ועסקים

תחום ציורי הקיר נראה כאילו נשאר מאחור, מאז תקופת האבן לפני 40,000 שנה בה נמצא ציור הקיר העתיק ביותר במערת אל קסטיו, במערות של מונטה קסטיו, בצפון ספרד ועד היום, האדם אוהב ונהנה ומתקשר באמצעות ציורי קיר.

בעבר ציורי קיר שימשו כאמצעי להעברת מסרים בין אנשים, להשפעה על דעות פוליטיות, להפצת מידע, ליופי ואסתטיקה, כאשר טכניקות הציור התפתחו וצמחו מחריטה על קיר ועד יצירה ושימוש בחומרים שונים לטובת הפקת צבעוניות, ועמידות הציורים והמסרים.

בתקופתנו אנו אנחנו מכירים ציורי קיר בצורת גרפיטי ברחובות הערים, אשר מעבירים מסרים חברתיים, פוליטיים כמו גם ציורים אשר מספרים סיפור ומקשטים את המרחב הציבורי והופכים אותו לעשיר יותר.

בתוך כך התפתחה גם תיירות אשר תרה אחרי ציורי קיר בערים השונות, רחובות שלמים בערים ברחבי העולם הפכו לקנבס עשיר המלמד על המקומיים ועל תקופות בחיים שעברו. אפשר לקחת כדוגמה רחובות רבים בעיר סן פרנסיסקו אשר מהווים מקומות לעליה לרגל עבור תיירים ומרכזים ציורים של אוכלוסיות שונות, מתקופות שונות המביעים קושי חברתי והתנגדות למשטר. רחוב ולנסיה ורחוב 17, פינת רחוב מישן ורחוב 16, רחוב סיקאמור, רחוב 18, רחוב לינדה ועוד רחובות בעיר.

אמנים רבים, גם אלו שהיום מקבלים במה ומוזמנים להציג את האמנות שלהם במקומות הקונבנציונליים החלו את דרכם ברחוב. אמן ישראלי מוכר שעשה את הדרך מהרחוב אל המוזיאונים הוא דדה בנדאיד שאת שמו האמיתי מעולם לא חשף (dede), אל האמנות שלו אפשר להיחשף כמעט בכל הליכה בדרום ובמרכז תל אביב, שם לא ממהרים למחוק יצירות רחוב אלו.

מהרחוב הציבורי העמוס החלו ציורי הקיר לחדור לתוך המרחב הפרטי, אל הבתים, אל הדירות, אל החדרים, על מנת לקשט, להעשיר ולגוון את החללים השונים, אמנים רבים מקדישים את זמנם ומרצם לטובת יצירות אלו שלעיתים הם העתקים של יצירות ידועות, לעיתים הם ציורים ייחודיים ולעיתים הם העתקים של תמונות ספציפיות.

טכניקות הציור משתנות בין הצירים השונים, כאשר חלק מהציירים עובדים ביד חופשית, מרביתם מציירים בעזרת מקרן ושקפים אשר שומרים על אחידות ודיוק כאשר מעבירים את הציור מהדף אל הקיר. משך העבודה על ציור קיר תלוי בגודלו ומורכבותו ויכול לקחת בין שעות בודדות לימים אחדים, כאשר יש עבודת שכבות וצבע מורכבות.

בתקופה האחרונה חברות גדולות ומוכרות בתחום ההדפסה אשר גילו את תחום ציורי הקיר יצרו מדפסות קיר עומדות אשר יכולות להדפיס כל תמונה על כל קיר. כל תמונה, בכל גודל, בזמן קצר במינימום לכלוך, כל מה שצריך הוא לפרוס את המדפסת במקום המיועד, לשלוח למדפסת את התמונה להדפסה, וללחוץ ״פרינט״ – מכאן המדפסת תעשה את העבודה באופן אוטומטי מושלם וללא טעויות.

ישנם מספר מותגים של מדפסות קיר זמינים היום בשוק. כמה מהפופולריים יותר כוללים את Z-Printer, Mcor Technologies, 3D Systems ו- Stratasys. חברות אלו מציעות מגוון של מדפסות קיר שיכולות לשמש לכל מיני יישומים, לרבות יצירת מודלים אדריכליים, הדפסת ציורי קיר ואמנות אחרת בקנה מידה גדול, ואף הדפסת קירות חיצוניים שלמים לבניינים, למוסדות כמו בתי ספר ובביניינים ציבוריים.

משמעות החידוש הטכנולוגי אשר מאפשר את הדפסת ציורי הקיר ע״י מדפסת היא שכל החברות יפיקו מוצר דומה, למעט הבדלים שינבעו מסוג הצבע או איכות ההדפסה (יש הבדלים בין המדפסות) העבודות יראו דומות עד זהות באופן מוחלט, כאשר ההבדלים בין השירותים יהיו בטיב השירות, בניקיון, באחריות ובשירותים נלווים שאולי יאפשרו ללקוחותיהם. האלמנט האנושי בתהליך הציור יהפוך למותרות.

ציירי קיר אשר זו פרנסתם יצטרכו למצוא ולהבליט את הייחוד שלהם, אותו לא ניתן יהיה לשכפל ע״י מדפסת, ייחוד זה יתבטא בסגנון ציור ובשירות מצויין ללקוח. היום ניתן להשוות בין הציירים השונים והסגנונות שלהם במקום אחד, באתר אחד אשר מהווה גלריה לציורי קיר אשר מרכזת את כל הציירים המובילים ומציגה את עבודותיהם זה לצד זה ומאפשרת התרשמות מלאה והשוואת סגנונות ויצירת קשר ישיר עם הציירים.