איך בוחרים ציור קיר לבית?

באמנות כמו באמנות, על טעם וריח אין להתווכח.

הדרך הנכונה לבחור ציור קיר לבית מתחילה כמובן ברצון להחיות חדר או חלל מסויים בבית, ציור קיר יכול להתאים לכל חדר או מקום ותמיד תמיד יוסיף למקום חיים ואווירה חדשה.

הדבר הנכון לעשות לפני בחירת ציור קיר היא להבין ולכוון לתרומה של ציור הקיר בבית, איזו אווירה קיימת היום ואיזו אווירה נחנו רוצים שתהיה, האם ציור הקיר צריך לחזק את המצב הקיים או לשנות אותו למשהו חדש?

1. מה אנחנו רוצים להרגיש בחדר?
לתחושות רוגע ושלווה, סגנון הציור והאלמנט המצוייר על הקיר צריך להיות משהו שבני הבית תופסים כמשרה רוגע ושלווה, ליצירת הצהרה אישית (בעיקר בציורי קיר לחדרי נוער) אפשר לבדוק אם האדם שגר בחדר איך הוא מגדיר את עצמו? אוהד הפועל ירצה משהו אחד וחובבת מוסיקה משהו אחר.

2. לציור קיר יש קצב משלו, יש נוכחות בלתי מתפשרת ויש אורך חיים עם התחלה וסוף,
בניגוד לקעקוע, ציור הקיר הוא רורסבילי, ניתן להסיר אותו בקלות יחסית על ידי צביעת שכבה מעליו, יחד עם זה נרצה לבחור ציור קיר שיהיה קבוע ושישתלב עם הדייר / אופי הבית / התקציב שלנו והמטרה אותה נרצה להשיג.

3. התאמת צבעים וגוונים לריהוט ועיצוב החדר
ברוב המקרים נרצה להוסיף את ציור הקיר לחדר קיים ומעוצב, לכן נדרש לתשומת לב מיוחדת להתאמת הצבעים בציור והשילוב שלהם בחדר. חשוב לשים לב לתאורה, למקור האור, לחלון ולקרני השמש הנכנסים לחדר.

גלריית ציורי קיר שמציגה מגוון רחב של עבודות של אמנים שונים יכולה להיות מקום טוב להתחיל בו, ניתן לראות את הסגנונות השונים של הציירים, את הדגשים והכוונות, את אופי המוצר הסופי.

בבחינת צייר ספציפי אפשר כמובן ליצור עימו קשר ולהתיעץ ולשמוע את דעתו וניסיונו, מה גם שחלק מהציירים יכולים לספק הדמיה של ציור הקיר עוד לפני שהחלו בעבודה, דבר שמקל מאוד על בחירת ציור קיר והתאמתו לחדר או לחלל ספציפי.